کمک فنر ولوو

کمک فنر

کمک فنر در خودرو مجموعه کاملی است که در صورت خراب شدن یا باید با یک مجموعه کمک فنر نو تعویض شود و یا اینکه در صورت تمایل به استفاده از کمک فنر تعمیری دقت لازم جهت تهیه کمک فنر از مراکز معتبر تعمیر که تخصص و دانش کافی در این زمینه را دارند صورت پذیرد، چرا که اگر به جز این باشد میتواند عواقب بسیار بدی برای خودرو شما داشته باشد.

کمک فنر خودرو در حقیقت بخشی از سیستم تعلیق خودرو میباشد که بین اکسل و بدنه خودرو قرار میگیرد و خاصیت ارتجاعی آن باعث میشود اثر نیروهای ضربه ای که ناهمواری های مسیر و جاده ایجاد میکنند کاهش پیدا کند و این امر آسایش و راحتی بیشتر سرنشینان خودرو را به دنبال خواهد داشت.

یک کمک فنر خوب  از نظر سفتی و نیز انعطاف پذیری باید به گونه ای باشد که تا حد ممکن اثرات ضربه جاده و مسیر رانندگی را گرفته و و از انتقال ضربه و نیرو به بدنه و سرنشینان خودرو جلوگیری کند، این امر مستلزم آزمایشات بسیار قبل از عرضه یک کمک فنر از سوی کمپانی سازنده به بازار است.

نمیتوان زمان خاصی برای عمر یک کمک فنر تعیین کرد، عوامل بسیار زیادی در تعیین طول عمر کمک فنرها در خودرو دخیل هستند که از جمله این موارد میتوان به نوع جاده ها، آب و هوا، مقدار و نوع آلاینده ها، شیوه رانندگی  و … نام برد

تشخیص صدای  خرابی در کمک فنر

جهت تشخیص صدا در کمک فنرها پس از اینکه مسیری را با خودرو خود رانندگی کردید، بعد از توقف، پیچ سر کمک فنر را با دست خود  نگه دارید،خودرو را چند بار از قسمت گلگیر به سمت پایین فشار دهید و رها کنید، در صورتی که کمک فنر صدای مکانیکی خاصی داشته باشد از طریق میله کمک فنر به دست منتقل و قابل تشخیص خواهد بود.

تشخیص خرابی با جک زدن

یک روش  برای تشخیص خرابی کمک فنر این است که به زیر خودرو جک بزنید ، بعد از بالا بردن جک و جداشن لاستیک ها از زمین، با دست کمک فنر را از محل نزدیک به اتصال به جلو و عقب حرکت دهید، اگر کمک فنر سالم باشد نباید هیچگونه لقی در آن حس شود، البته گاهی لق بودن نشانه خرابی نیست و فقط کافیست نسبت به محکم کردن نقاط اتصال اقدام کنید.

فروشگاه کمک فنر براتی

فروشگاه اینترنتی براتی، بزرگترین مرکز فروش انواع کمک فنر در ایران . عرضه انواع کمک فنر جنسیس و کمک فنر بادی ( ایرماتیک ) هیوندا جنسیس ، سنتنیال ، بنز ، پورشه ، بی ام ، موهاوی ، پرادو و …

بهینه سازی و رفع عیب از کلیه کمک فنرهایی که با مشکل روبرو هستند .

اولین و تنها تعمیر کننده کمک فنر برقی بنز و کمک فنر برقی BMW در کشور با گارانتی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *