برای تعمیر کیسه باد کمک فنر لازم است تا فاکتور های متعددی را مورد بررسی قرار دهید.

همانطور که می دانید کیسه باد کمک فنر از جکله مهم ترین اجزای کمک فنر ها محسوب می شود.

برای تعمیر کیسه باد لازم است تا حتما از یک متخصص کمک بگیرید.

مجموعه براتی علاوه بر تعمیر کیسه باد سایر خدمات از جمله تعمیر کمک فنر سنتنیال را نیز ارائه می دهد.

تعمیر کیسه باد

کیسه باد کمک فنر چیست؟

قبل از اینکه شروع به شناسایی واضح مزایا و معایب کیسه باد کمک فنر کنید، باید طراحی چنین سیستمی را درک کنید.

کیسه باد کمک فنر توسط پمپ برقی یا کمپرسور تامین می شود که هوا را به کیسه های لاستیکی منتقل می کند که به طور معمول از پلی اورتان و لاستیک تقویت شده ساخته می شوند.

یک کمپرسور کیسه های هوا را به یک فشار هوای خاص باد می کند. لازم به ذکر است که هوای داخل کیسه است که کار فنر را انجام می دهد.

(کیسه باد کمک فنر نباید با سیستم تعلیق هیدروپنوماتیک که به جای هوا از مایع هیدرولیک تحت فشار استفاده می کند اشتباه گرفته شود).

هدف کیسه باد کمک فنر چیست؟

کیسه باد کمک فنر برای دستیابی به کیفیت سواری نرم با جایگزینی سیستم تعلیق فنر استیل متداول در کاربردهای مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد.

ECAS (سیستم تعلیق با کنترل الکترونیکی) شامل چندین ویژگی از جمله:

منبع های هواکش لاستیکی سنگین در هر یک از چرخ های خودرو وجود دارد.

یک مخزن ذخیره سازی برای هوای فشرده که هوا را با میانگین 150 psi ذخیره می کند.

دریچه هایی را که هوا را به چهار منبع از مخزن ذخیره هدایت می کند، مسدود می کند.

لوله های هوا مخزن ذخیره را به کیسه های هوا متصل می کند.

رانندگی ماشین شما بدون سیستم تعلیق غیرقابل تحمل است. یک سیستم تعلیق نه تنها از وزن یک وسیله نقلیه پشتیبانی می کند بلکه هنگام برخورد با دست انداز حرکات بدن را کنترل می کند و با جداسازی وسیله نقلیه از نقص جاده، کیفیت سواری را بهبود می بخشد.

وظیفه تحمل بار معمولاً روی فولاد یا سیم پیچ کامپوزیتی یا فنرهای قرار می گیرد.

سیستم تعلیق و کمک فنر چگونه کار می کند؟

در مورد وسیله نقلیه، آن فنرهای کویل یا فنرهای برگ برای دمنده های لاستیکی قابل انعطاف تحت فشار تعویض می شوند که فنرهای هوا نامیده می شوند. فنر هوا در هر گوشه از نظر فشار هوا و ارتفاع سوار توسط خودرو کنترل می شود.

با کمک کمپرسور داخلی، خشک کن هوا و مخزن هوا، می توان فشار هوا (که میزان معادل فنر را تعیین می کند) و ارتفاع سواری را تنظیم کرد تا کیفیت سواری مطلوب و فاصله زمین برای کار مورد نظر فراهم شود.

ایده تعلیق هوا تقریباً به اندازه اتومبیل بوده است. یک “فنر پنوماتیک برای وسایل نقلیه” در سال 1901 ثبت اختراع شد. ارتش آمریکا در جنگ جهانی دوم با کامیون های سنگین از آن استفاده کرد تا ارتفاع سواری را بدون توجه به بار خودرو حفظ کند. در اواخر دهه 1950، سیستم تعلیق بادی تجهیزات استاندارد کادیلاک الدورادو بروگام بود و امروزه این فناوری در اتومبیل های لوکس و پیشرفته تقریباً همه جا حاضر است.

بیشتر مزایای تجهیز خودرو به سیستم تعلیق بادی مربوط به قابلیت تنظیم است. با افزایش یا کاهش حجم هوا در بهار، یک سیستم تعلیق بادی می تواند ارتفاع سوار شدن یک وسیله نقلیه و در نتیجه فاصله از سطح زمین را در عرض چند ثانیه افزایش یا کاهش دهد، که مزایای بی شماری دارد.

برای تعمیر کیسه باد کمک فنر می توانید با کارشناسان ما با شماره 09151099294 در تماس باشید.