مجموعه براتی علاوه بر تعمیر کمک فنر بادی سایر خدمات از قبیل تعمیر کمک فنر جنسیس را نیز انجام می دهد و در زمینه فروش کمک فنر انواع مختلف خودرو بسیار شناخته شده است.

برای تعمیر کمک فنر بادی لازم است تا فاکتور های متعددی را مورد بررسی قرار دهید یکی از این فاکتور ها شناخت درست کمک های بادی می باشد.

کمک فنر بادی یک بالشتک بین بدنه خودرو و چرخ را فراهم می کند تا لرزش احساس شده در طول سفر را کاهش دهد.

کمک فنر بادی جایگزین سیستم تعلیق فنر سنتی می شود و کیسه های هوا ساخته شده از لاستیک و پلی اورتان را جایگزین فنرهای سیم پیچ فولادی (یا سیستم تعلیق برگ) بالای چرخ های خودرو می کند.

این کیسه های هوا توسط کمپرسور هوا یا پمپ برقی موجود در آن باد می شوند و به یک فشار خاص می رسند تا رفتاری مشابه فنرهای سنتی داشته باشند.

جهت هوا توسط دریچه های هوا کنترل می شود که اجازه می دهد هوا به قسمت های مختلف وارد شود.

 

تعمیر کمک فنر بادی

مزایای کمک فنر بادی

راحتی

یکی از مزایای اصلی خودروهای کمک فنر بادی بهبود راحتی پشت فرمان است که آن را برای رانندگی روزانه مناسب می کند.

سیستم تعلیق بادی قابل تنظیم باعث راحتی راحت تری در جاده های بی کیفیت می شود و می تواند هنگام خارج شدن از جاده کنترل را بهبود بخشد.

استفاده از کیسه های هوای بالای چرخ شما به جای فنر، همچنین کیفیت سفر را برای مسافران بهبود می بخشد.

کاهش سر و صدا و لرزش

یکی دیگر از مزایای سیستم تعلیق بادی، ساییدگی و پارگی کمتر سیستم تعلیق و اجزای خودرو، به دلیل کاهش شدت و لرزش، به ویژه در رانندگی های سنگین است.

سیستم تعلیق بادی جبران کننده چاله ها، ناهمواری های سطح و سرعت گیر در جاده است.

خرید کمک فنر بادی

هنگام انتخاب کمک فنر، مهمترین عاملی که باید در نظر گرفت نوع باری است که باید حمل شود.

انواع اساسی بارها در کاربردهای کمک فنر شامل اینرسی خالص، افتادن آزاد، چرخش و بارهایی است که تحت تأثیر نیروی رانش اضافی قرار می گیرند. وزن و سرعت بار دو مهمترین عامل بعدی در اندازه گیری کمک فنر هستند.

علاوه بر این، شوک احتمالی به تجهیزات، تعداد تأثیرات در واحد زمان و شرایط محیط باید در نظر گرفته شود.

شرایط کاربرد شامل دماهای شدید، شتاب بار، حداکثر نیروی رانش وارد شده به بار و محدودیت های زمانی اعمال شده بر تجهیزات است.

محدودیت های زمانی شامل حداقل و حداکثر زمان های چرخه و زمان مورد نیاز برای بازگشت کمک فنر به موقعیت طولانی بین ضربه ها است.

میزان چرخه یکی دیگر از موارد مهم است. اگر کمک فنر در مدت زمان معینی از پس بسیاری از ضربه ها برآید، بیش از حد گرم می شود و در نتیجه عملکرد ضعیف و خرابی زودرس دارد. رانندگی سریع ممکن است مایعات را گرم کرده و توانایی آن را برای اتلاف انرژی کاهش دهد.

به عنوان یک ویژگی ایمنی، اکثر تولید کنندگان توصیه می کنند که کمک فنرها باید 50 تا 60 درصد ظرفیت باشد. از آنجا که میزان ضربه ای که کمک فنر می تواند داشته باشد با طول ضربه آن متناسب است. دو برابر شدن طول ضربه، تأثیر بار را به نصف کاهش می دهد.

نصب

کمک فنرها باید کاملاً محکم به یک سازه نصب غیر انعطاف پذیر بپیچند. برای تهیه یک نقطه موقعیت محکم و جلوگیری از پایین آمدن پیستون کمک فنر در پایان حرکت کاهش سرعت، به نوعی توقف خارجی نیاز است.

اکثر تولیدکنندگان استفاده از توقف خارجی را برای جلوگیری از آسیب دیدن هم به محصولشان و هم به تجهیزات کاربر توصیه می کنند.

نصب را می توان از طریق یک سوراخ و با یقه ایست نصب، عقب سوار سوراخ کور سوراخ شده و ضربه زده و توسط مهره مربا، یا از طریق فلنج نصب شده خود محکم می شود.

کاربرد

اگر کار به صورت مکانیکی، هیدرولیکی یا پنوماتیک انجام شود، تفاوتی نخواهد داشت. یک وضعیت معمول برای کمک فنرها، ماشین آلات اتوماسیون چرخه بالا هستند که از حرکت چرخشی برای صرفه جویی در وقت و مکان استفاده می کنند.

در این حالت، کمک فنرها باید در نزدیکی نقطه محوری قرار بگیرند تا فضای بیشتری برای محل کار فراهم کنند. با این وجود، این جاذب ها به دلیل سرعت پایین، کمک فنرها را تحت شرایط وزن موثر بالا قرار می دهد. بیشتر انرژی جنبشی درگیر بیشتر از نیروی رانش ناشی از اینرسی است.

برای چنین کاربردهایی، کمک فنرهای طراحی شده برای کار در محدوده سرعت از ¼ تا 2 فوت در ثانیه را تعیین کنید.

هدف دستگاه جذب انرژی متوقف کردن بار متحرک با حداقل برگشت بار، با کمترین ضربه به بار و حداقل ضربه به تجهیزات اطراف است.

کنترل حرکت اغلب به توقف یکنواخت بار متحرک نیاز دارد. اسنوب لاستیکی، فنر فشرده سازی و داش پات همگی می توانند با جذب انرژی به این هدف برسند. اسنوب و فنر انرژی را ذخیره می کند و پس از فشرده شدن آن را آزاد می کند و در نتیجه برگشت می کند

Dashpot یک سیلندر پر از مایع با یک روزنه است که از طریق آن ممکن است مایع به صورت کنترل شده خارج شود. هر نیرویی که در سیلندر علیه پیستون عمل کند در ابتدای ضربه با مقاومت بالایی از مایع روبرو می شود و سپس با جمع شدن پیستون بسیار کمتر می شود.

خطرات کمک فنر بادی آسیب دیده

اکثر مردم حتی از خطرات احتمالی کمک فنرهای فرسوده آگاهی ندارند و یا اینکه ایمنی وسیله نقلیه آن ها، سرنشینان آن و سایر کاربران جاده به طور جدی به خطر افتاده است حتی اگر سایر ویژگی های ایمنی به درستی کار کنند.

دو نظرسنجی اخیر نمونه ای از میزان مشکل را نشان می دهد.

در انگلیس، مشخص شد که بیش از 6 میلیون از 25 میلیون اتومبیل موجود در جاده حداقل یک ضربه گیر فرسوده دارند، در حالی که در بلژیک، تحقیقات نشان می دهد که 20 25٪ از رانندگان رانندگی می کنند.

مونرو، مارک پیشرفته کمک فنر در جهان، ده خطر مهم مربوط به کمک فنرهای فرسوده را شناسایی کرده است

آسیب های کمک فنر چه خطراتی را به همراه دارد؟

کاهش کارایی ترمز و در نتیجه توقف بیشتر

کاهش کارایی سیستم های ترمز ضد قفل (ABS) و کنترل پایداری الکترونیکی (ESP)

افزایش خطر سر خوردن در جاده های خیس

Aquaplaning با سرعت کمتری اتفاق می افتد

هنگام پیچیدن یا گرفتار شدن در باد، کنترل کمتری دارید

افزایش خستگی راننده و کاهش سرعت یا پاسخ مناسب

افزایش سایش تایرها و سایر اجزای سیستم تعلیق

سطح چراغ غیرهمسطح و نوسان داشتن باعث کاهش دید راننده می شود.

مسافران احساس راحتی نمی کنند

به منظور برجسته ساختن خطر رانندگی با کمک فنرهای فرسوده، شرکت ما اخیراً تعدادی آزمایش مقایسه ای بین خودروهای مجهز به 50٪ ضربات فرسوده و 100٪ موثر، Monroe Sensa Trac با کمک فنرهای ایمن فناوری انجام داده است.

اولین آزمایشات نشان داد که یک وسیله نقلیه چند منظوره (MPV) مانند رنو اسپاس با کمک فنر های فرسوده می تواند فاصله ترمز حداکثر تا 4 متر داشته باشد.

آزمایش دوم با حضور یک فولکس واگن بیتل نشان داد که علیرغم مجهز بودن به آخرین سیستم های ایمنی خودرو مانند ضد قفل شدن ترمز (ABS) و کنترل پایداری الکترونیکی (EBS)، با کمک های فرسوده ماشین می تواند تا 6 متر فاصله ترمز داشته باشد بیشتر از زمانی که کمک های جدید داشته باشید.

کمک فنر بادی یکی از اجزای مهم سیستم تعلیق خودرو است که وظیفه آن جذب ضربات و لرزش های ناشی از ناهمواری های جاده و حفظ تعادل خودرو در هنگام حرکت است. کمک فنر بادی از یک بالون هوای فشرده و یک سیستم کنترل تشکیل شده است. بالون هوا وظیفه جذب ضربات را بر عهده دارد و سیستم کنترل وظیفه تنظیم ارتفاع خودرو و حفظ آن در سطح مناسب را بر عهده دارد.

کمک فنر بادی به دلایل مختلفی ممکن است دچار خرابی شود. برخی از شایع ترین دلایل خرابی کمک فنر بادی عبارتند از:

  • نشتی هوا از بالون هوا
  • خرابی سیستم کنترل
  • آسیب دیدن اتصالات کمک فنر

در صورت خرابی کمک فنر بادی، خودرو دچار مشکلاتی مانند تکان خوردن، سفت شدن فرمان، کاهش ارتفاع خودرو و کاهش ایمنی در هنگام حرکت می شود.

تعمیر کمک فنر بادی یک کار تخصصی است و باید توسط تعمیرکاران مجرب انجام شود. تعمیر کمک فنر بادی شامل مراحل زیر است:

تشخیص علت خرابی کمک فنر بادی

تعمیر یا تعویض قطعات معیوب

تست عملکرد کمک فنر بادی

در صورت تشخیص نشتی هوا از بالون هوا، می توان با تعمیر یا تعویض بالون هوا، کمک فنر بادی را تعمیر کرد. در صورت خرابی سیستم کنترل، باید سیستم کنترل تعویض شود. در صورت آسیب دیدن اتصالات کمک فنر، باید اتصالات آسیب دیده تعمیر یا تعویض شوند.

هزینه تعمیر کمک فنر بادی بسته به نوع خودرو، نوع خرابی و نوع قطعات مورد استفاده متفاوت است.

علائم خرابی کمک فنر بادی عبارتند از:

  • تکان خوردن خودرو هنگام حرکت
  • سفت شدن فرمان
  • کاهش ارتفاع خودرو
  • کاهش ایمنی در هنگام حرکت

اگر خودروی شما دچار این علائم شد، باید به سرعت برای بررسی کمک فنر بادی به تعمیرگاه مراجعه کنید.

در ادامه به برخی از نکات مهم در خصوص تعمیر کمک فنر بادی اشاره می کنیم:

تعمیر کمک فنر بادی باید توسط تعمیرکاران مجرب انجام شود.

استفاده از قطعات اصلی و با کیفیت در تعمیر کمک فنر بادی ضروری است.

تست عملکرد کمک فنر بادی پس از تعمیر، برای اطمینان از عملکرد صحیح آن ضروری است.

با رعایت این نکات می توانید از تعمیر مجدد کمک فنر بادی در آینده جلوگیری کنید.

برای تعمیر کمک فنر بادی با مناسب ترین قیمت با کارشناسان ما با شماره 09128451243 در تماس باشید.